Špaldové galetky


Hrušky a švestky jsou pro mě prvním ukazatelem, že léto je u konce a začíná podzim..což je moje nejoblíbenější část roku. Nee, že bych milovala sychravé deštivé podzimní počasí, ale co se týče sezónních surovin, podzim je jednoznačně nej! Nemohla jsem odolat a došla jsem natrhat pár švestek a hrušek na zahradu a rozhodla jsem se udělat moje oblíbené galetky. Mouku jsem z poloviny nahradila špaldovou, což jim jen prospělo- těsto je úžasně křehoučké.
 
Na těsto potřebujete:
100g hladké mouky + 100g špaldové celozrnné mouky
1/2 lžičky soli
50 g krupicového cukru
110g studeného másla
60ml studeného mléka
1 žloutek
2 lžíce mléka+1 lžičku cukru na potření galetek

Na náplň potřebujete:
švestky, hrušky či jiné sézónní ovoce
šťávu z poloviny citronu
1 lžíci medu


V míse smíchejte mouku, sůl a cukr. Přidejte máslo a rukama vytvořte drobenku. V menší misce metličkou vyšlehejte žloutek s mlékem a tuto směs přidejte k mouce s máslem. Vše spojte a vytvořte těsto, vytvarujte do oválku a nechte alespoň 30 min. odpočívat v ledničce.

Rozpůlené, vypeckované švestky a nakrájené hrušky promíchejte ve směsi citronové šťávy a medu a nechte je v této směsi odpočívat alespoň 15 min.
Troubu předehřejte na 180°C a pekáč vyložte pečicím papírem.
Z těsta odeberte jednu poloviny, ze které vyválejte kolo o průměru cca 20-25 cm. Doprostřed naklaďte ovoce a vždy se snažte aby u okrajů bylo alespoň 5 cm volných. Okraje poté přeložte a ještě před tím, než galetky vložíte do trouby, potřete je směsí mléka s cukrem. To samé opakujte i s druhou polovinou těsta. Vložte do trouby a pečte 30-40 min.

Přeji Vám dobrou chuť! ♥

J.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat